Ez a weboldal sok más oldalhoz hasonlóan HTTP-sütiket használ a jobb működés érdekében. Amennyiben nem fogadsz el minden sütit, az oldal egyes pontjai nem biztos, hogy megfelelően működnek. A sütikről bővebben olvashatsz az Adatkezelési tájékoztatóban. Adatkezelési tájékoztató
Menü

10 dolog, ami fontos az utazóknak COVID idején

A Travelport (egy világszerte 170 országban jelen lévő nemzetközi nagyvállalat, amely az utazási ipar szereplőinek, hagyományos és online utazási ügynökségeknek, valamint légitársaságoknak biztosít technológiai megoldásokat), 5000 fő megkérdezésével kérdőíves felmérést végzett 2020. júliusában amerikai, briti indiai, ausztrál  új-zélandi állampolgárok részvételével. Arra voltak kíváncsiak, hogy milyen szempontok befolyásolják az utazási döntéseket COVID-19 idején. 

Kíváncsi vagy, melyik 10 terület fejlesztésével van esélyük a turisztikai szolgáltatóknak visszacsábítani a vendégeket?

1. Gyakori és alapos takarítás

A megkérdezettek számára az egyik kulcsfontosságú szempont a jövőbeni utazások szervezésekor a gyakori és alapos takarítás.

  • hotelekben 73%
  • autóbérléskor 72%
  • a repülő fedélzetén 71% 
  • felszállás előtt az egész repülőn 70%

2. Kihelyezett kézfertőtlenítők és törlőkendők

A legtöbb utazó számára nagyon fontos a kézfertőtlenítés biztosítása.

  • hotelekben 70%
  • repülőtereken 69%
  • autóbérléskor 66%
  • a repülő fedélzetén 61%

3. Távolságtartás

A fizikai távolság megtartását a teljes utazás alatt kiemelten fontosnak tartják.

  • a repülőtéren 68%
  • hotelekben 66%
  • a repülő fedélzetén 66% 
  • autóbérléskor 64%

4. Lázmérés

A rendszeres lázmérés szintén a legfontosabb dolgok között szerepelt. Sokan a vakcina kifejlesztéséig szükségesnek tartják az ellenőrzést. 66% már a repülőtér bejáratánál vizsgálná, az utazók 70%-a szerint elég csak boarding előtt.

5. Kötelező maszkviselés

Világszerte előírás a maszk viselése a közösségi tereken. A megkérdezett utazóknak pedig kifejezetten elvárják, hogy maszkot kelljen hordani

  • autóbérléskor 61%
  • repülőtéren 64%
  • a repülő fedélzetén 64%
  • szállodákban 64%

6. Érintésmentes szolgáltatás

A COVID érkezése felgyorsította az érintésmentes szolgáltatások bevezetését a turisztikai szektorban is. Ami nem olyan régen még extra szolgáltatásként volt jelen, mára a hétköznapos szerves részévé vált. Erre utal az is, hogy az utazók 55-58% százaléka említette az érintésmentes szolgáltatásokat, mint befolyásoló tényezőt az utazási döntések során.

7. Fejlett légszűrés a repülőgépeken

A HEPA szűrőrendszer alkalmazása a repülőkön biztonságérzetet ad az utasoknak az utazás alatt. 62%-uk nyilatkozta, hogy megnyugtatná őket, ha fejlett légtisztító rendszereket alkalmaznánk a repülőgépeken.

8. Plexiüveg a check-in pultoknál

A plexiüveg hatékony megoldás lehet a védekezésre, ahol az érintésmentes vagy automatizált ügyintézés nem megoldható.A megkérdezettek 56%-a szívesen látna plexiüveget a reptereken a check.in pultok előtt.

9. Soronként szakaszolt beszállás a repülőre

Az utazók az szeretnék, ha a légitársaságok elkerülnék, hogy tömegek torlódjanak fel és ennek érdekében szakaszosan engednék a fel- és leszállást a repülőgépen. 56% szerint csak így oldható meg a szükséges távolságtartás.

10. Rugalmasság és kommunikáció

Felértékelődött a kommunikáció szerepe az utazások szervezése során. AZ utazók úgy gondolják, hogy a szolgáltatóknak rugalmas feltételeket kellene biztosítaniuk és lehetővé tenni a foglalások módosítását. Valamint elengedhetetlen a tiszta, átlátható kommunikációs is a szolgáltatók részéről.

  • rugalmasan módosítható és visszatéríthető jegyekre van szükség 64%
  • a szükséges információk közvetítése kiemelten fontos 65%
  • még utazási ügynököt is igénybe venne az utazás szervezéséhez 33%

 

forrás: https://www.travelport.com/insights/infographic-10-measures-will-get-travelers-moving-again

Tartalomhoz tartozó címkék: Egészség útközben Repülős utazás

Keresés