Ez a weboldal sok más oldalhoz hasonlóan HTTP-sütiket használ a jobb működés érdekében. Amennyiben nem fogadsz el minden sütit, az oldal egyes pontjai nem biztos, hogy megfelelően működnek. A sütikről bővebben olvashatsz az Adatkezelési tájékoztatóban. Adatkezelési tájékoztató

Nyugodt alvás nyaralás alatt

Régebben bárhol, bármikor el tudtam aludni. Ám az utóbbi időben egy-egy kiruccanás után egyre fáradtabban jöttem haza. Egyszerűen nem tudtam elaludni. Csak forgolódtam egész éjjel. Nem tudtam eldönteni, hogy mi lehet a gond, hiszen végre egyik gyerek sem túrt ki a helyemről és nem is miattuk kellett felkelni. Szokatlan az ágy, az ágynemű, mások a hangok és a fények?

Brit tudósok bebizonyították :-)

Interneten kutakodva kiderült, hogy nem én vagyok az egyetlen, akinek nem megy az alvás  utazás alatt  és idegen helyen. Ráadásul Horváth Ágnes alvástréner blogjából az is kiderült, hogy ennek tudományos oka is van. A magyarázat, ahogy Ági írja, hogy agyunk egyik fele ilyenkor aktív marad.

Alváslaborban végzett több éjszakás kutatás kimutatta, hogy az első éjszakán valamennyi résztvevőnek a bal agyfélteke sokkal nagyobb aktivitást mutatott mélyalvás közben, mint a jobb agyfélteke. Úgy alszunk ismeretlen körülmények között, mint a vízi emlősök (pl. delfinek és bálnák), akiknek az egyik agyféltekéje folyamatosan éber marad alvás közben is, hogy el ne felejtsenek feljönni a felszínre levegőt venni. Vagyis agyunk őrködik, mert úgy ítéli meg, hogy az új hely nem eléggé ismert, ezért nem biztonságos, mutat rá Ági.

Mit tehetsz, hogy ne legyen gond a nyugodt alvás utazás alatt?

Természetesen tehetsz annak érdekében, hogy a nyaralás egyben pihenés is legyen, és ne nyomja rá bélyegét a kialvatlanság. Ha betartasz néhány egyszerű szabályt, javíthatsz a helyzeten.

Utazási tanácsadóként azt javaslom, hogy próbálj meg mindig ugyanahhoz a szállodalánchoz tartozó szállodában szobát foglalni. Mivel az arculat fontos része a szobák berendezése is, gyakran ugyanattól a bútorgyártótól rendelik a szobák berendezését és még a matracot is! +1 ötlet Csatlakozz az adott szállodalánc törzsutas programjához is további előnyökért!

Az alvásszakértő tippjeit egy másik cikkben olvashatod.

A nyugodt alvás érdekében pedig szerezz be egy aloe verás szemmaszkot magadnak a Minettől! ;-)